субота, 13. март 2010.

7Osnove HTML


Метатагови у HTML. Кључне речи (keywords), заглавље (titleи опис (descriptionhtml-странице
Каква је улога метатагова и како се они користе при стварању сајта?
Метатагови се налазе у заглављу html-странице, међу таговима <HEAD> и </HEAD> и не показују се никако у прегледачу (са изузетком тага TITLE). Постоји неколико тагова заглавља. Нас, пре свега, интересују ова два:
.
title – текст, који се види у заглављу прозора браузера или другим речима - назив html-документа;
meta – подаци које користе сервери и системи за претрагу (Google, Yahoo, Yandex,...)


Први таг <TITLE></TITLE> веома је важан. Треба га правити посебно за сваку страницу, тј. свака страница треба да има свој назив. Осим што се његов садржај види у заглављу прозора прегледача, он је још и веза на страницу у резултатима претраге које дају системи за претрагу. HTML-код ће изгледати овако:

<html>
  <head>
    <title>
Назив странице< /title>
  </head>
  <body>
Садржај странице
< /body>
</html>

Осим тога, кључне речи, које ви ставите у тај таг (title), системи за претрагу прихватају крајње позитивно. Зато, дајући назив htmi-страници, постарајте се да у тај назив укључите кључне речи. Ту је неопходно кратко напоменути о томе, шта су то  кључне речи.

Те речи, које најпотпуније карактеризују садржај html-странице и биће за њу кључне речи. То могу бити засебне речи или фразе. Обавезно је да се те речи (или група речи, израз,...) налазе написани у тексту на тој страници. По њима ће претраживачи одредити релевантност странице ка различитим упитима који се уписују у линију претраживача кад се нешто тражи. При прављењу странице, одредите за њу неколико кључних речи и те речи користите у заглављу (title) и у значењу атрибута метатагова.

За приказивање службене информације о html-страници, користе се метатагови (<МЕТА>). Сви атрибути тог тага разбијени су на две групе: HTTP-EQUIV (HTTP-ekvivalenti) и NAME. Тих атрибута је много, а ми ћемо размотрити само најраспрострањеније. Почећемо од атрибута који улазе у групу HTTP-EQUIV.
content-type – тип документа и његово кодирање. Избор кода странице, да би се она правилно приказивала у прегледачима. На пример:

<head>
  <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=windows-1251">
</head>

content-language – језик документаЗначење тог атрибута, користе, како роботи претраживачи, тако и wеb-сервери. На пример:

<meta http-equiv="content-language" content="sr">

refresh – време (у секундама), кроз које ће доћи до аутоматског рестартовања документа или преласка на другу html-страницу са задатом адресом (url). На пример, да би имали аутоматско рестартовање документа сваких 30 секунди, треба написати овако:

<meta http-equiv="refresh" content="30">

А, да би се после 5 секунди извршио прелазак на страницу чија је url адреса http://www.smart.wellnet.me/e-knjige.php, треба написати овако:

<meta http-equiv="refreshcontent="5;http://www.smart.wellnet.me/e-knjige.php">

Прелазимо на атрибуте групе NAME:

description – опис документаЈедан од најважнијих параметара, који утичу на рангирање странице од стране претраживача. Нормалан опис – то је кратка информација о садржају странице. У опису, такође, треба користити кључне речи. Осим тога, садржај тага dеscription види се у претраживачу, када се по нечијем упиту, појави линк на вашу страницу, на страници претраживача (садржај тага TITLE) – испод тог линка налази се садржај тага description. И обично после његовог читања, корисник решава да посети страницу или не. Пример HTML-кода:

<meta name="description" content="Опис странице, до 100 симбола">

keywords – кључне речи. Управо ту треба унети оне кључне речи и фразе, које ставите и на своју страницу. Оне се одвајају зарезом. Пример HTML-кода:

<meta name="keywords" content="реч1, реч2, реч3 и т.д.">

То су сви метатагови HTML, који су потребни на почетку. Остали су специфични и могу се користити после неког, већ стеченог искуства.

Од горе наведеног, препоручујем да на свакој страници свог сајта искористите:

<head>
  <meta http-equиv="content-type" content="Тип документа и кодна страница">
  <meta name="keywords" content="Ваше кључне речи">
  <meta name="description" content="Ваш опис странице">
  <title>Заглавље странице</title>
</head>
.a

0 коментара :

Постави коментар