недеља, 6. фебруар 2011.

Briga o zdravlju očiju - EyeLeo

EyeLeo
Postoji više kompjuterskih programa, kojima je namena da vas opomenu kada treba da se odmorite, tj. kada treba da odmorite svoje oči. Preporučujem EyeLeo.

Ako je vaš posao povezan sa dugosatnim buljenjem u kompjuter, onda vam je ovakav program veoma koristan.
.
Ispod je program koji ja koristim i najiskrenije ga preporučujem i vama. U njemu su ispravljeni svi nedostaci, koje imaju drugi, slični programi. Veoma je jednostavan i zove se EyeLeo. To je ruski program.
.
Kad preuzmete i instalirate program, na vašoj statusnoj traci, u oblasti pored sata, pojaviće se ikona EyeLeo. Ako navedete miš na nju, videćete obaveštenje, koje vam saopštava kroz koliko vremena će biti vaš sledeći veliki odmor:

EyeLeo-ikona


Ako kliknete desni klik na ikonu, otvoriće se mali meni. Izaberite: Otvoriti podešavanja EyeLeo (zaokruženo crveno):

EyeLeo podešavanja


Otvoriće se prozor za podešavanja. Tu su svega dve kartice (Podešavanja i Informacija) i nekoliko opcija, koje čekirate i podešavate po želji. Standardno je podešeno da veliki odmori budu na svakih 50 minuta i da traju 5 minuta, a da kratki odmori budu svakih 10 minuta:

EyeLeo odmor


Ispod podešavanja, nalaze se dva dugmeta pomoću kojih možete da probate kako izgleda obaveštenje za kratki, odnosno za veliki odmor.
.
Za kratke odmore, program vas na svakih 10 minuta upozorava da na par sekundi radite vežbe očima: zažmurite na 10-ak sekundi, pokrećete oči levo-desno, kolutate očima, trepćete, gledate kroz prozor u daljinu (pored tekstualnog uputstva, vežbu vam demonstrira i leopard):

EyeLeo kratak odmor
.
EyeLeo - zdravlje očiju
.
A za veliki odmor, zatamni se vaš ekran i pojavi se ovakvo saopštenje:

EyeLeo veliki odmor


Ako baš mnogo žurite, tu je i dugme koje vam omogućuje da Propustite odmor (izbegavajte da ga pritiskate). Ako mislite da ćete biti u iskušenju da pritiskate ovo dugme, možete ga u podešavanjima isključiti, tako što ćete čekirati kućicu pored: Uključiti strogi režim.
.
Moraram da priznam da me je u početku program jako nervirao – još samo nešto i završavam – a on mi zatamni ekran i ne dozvoljava. Naterala sam sebe da ga slušam, više me ne nervira i trudim se, da se što boje koncentrišem na odmor.
.
Program ne traži nikakav novac da bi brinuo o vašim očima, zato, pustite ga da to radi, a vaše oči će vam na tom gestu biti doživotno zahvalne:)
.
+Ivan Starčević je isprobao ovaj program, dopao mu se i uradio je prevod na srpski. U slučaju da programer još nije ubacio prevod, preuzmite ga preko date veze i ubacite ga ovako: iz fascikle MyComputer-diskC-ProgramFiles-EyeLeo-Langpacks izbacite datoteku koja tamo postoji i umesto nje stavite ovu koju ste preuzeli.
.

5 коментара :

Milan Stanojevic је рекао...

Ma ne pomaže nikakav program, nisam bio kući mesec dana........treba mi tri dana samo da proverim sve.......:D

Snelle је рекао...

Ti baš imaš sjajnu priliku da se privikneš na njega. Instaliraj ga i ako preživiš nerviranje kad ti ne bude dao da radiš u vreme za pauzu, onda ćeš ga poštovati trajno:=)

Saznaj Novo је рекао...

Evo kako sam počeo da radim shvatio sam da mi treba još neki program pored Flux-a da sačuvam oči. Setih se da si pisala o nekom pa rekao da pretražim, i nadjeh ovaj :) Evo, instalirao sam (i uključio Strict Mode!) pa da vidimo kako se slažemo on i ja :D

Snelle је рекао...

Kad te bude nervirao, nemoj da psuješ mene:)

Saznaj Novo је рекао...

Heh neću :) Evo koristim ga dva dana i super je, već osećam olakšanje. 30 sekundi pre velike pauze se pojavi obaveštenje pa tako mogu završiti to što radim :)

Постави коментар