Nedavno sam pisala o besplatnim servisima za organizaciju i održavanje online obuke: On line edukacije, sastanci, promocije.
U ovom članku je opet reč o takvim servisima, ali ovaj put su oni više usmereni na velike skupove, izložbe, skupove koji se održavaju u određenom prostoru, više se koristi princip socijalnih mreža i primarno je učešće preko mobilnih telefona.
Članak je preveden ODAVDE.
Puškica za servise za organizaciju konferencija
.
Postoji mnogo savremenih sistema za informacionu i marketinšku podršku pri provođenju izložbi, seminara, prezentacija ili prosto grupnih susreta. Specijalizovane socijalne mreže i mobilni aparati mogu biti veoma korisni u toj oblasti, obezbeđujući potpunu informisanost o događaju u režimu realnog vremena, najbolju saradnju učesnika, i naravno, novi nivo udobnosti i mogućnosti, koji su sada, u epohi interneta Web 2.0, jednako dostupni, kako za male kolektive, tako i za velike korporacije i specijalizovane izložbene kompanije. U okviru ovog članka razmotrićemo neke od najpoznatijih takvih konferenc-servisa.
.
Zerista
Zerista – jedan od stranih lidera među konferenc-servisima, koji je široko poznat i koristi se po celom svetu. Kako često podvlače u recenzijama na taj servis - “to je specijalizovani analog” poznatog konstruktora socijalnih mreža Ning.
U suštini, to je tačno, i dok drugi slični servisi biraju platformu za usku tematsku komunikaciju tipa foruma ili raznoraznih čatova, Zerista omogućuje stvaranje pravih socijalnih mreža s potpunim funkcionalnostima pri svakom događaju, bez obzira da li je to izložba, prezentacija ili neki zajednički projekat koji okuplja grupu ljudi. Zato će biti najbolje da samo navedemo glavne razlike tog servisa od svima poznatog Ning-a:
• velika lakoća stvaranja svoje sopstvene socijalne mreže za mobilne komunikacije, lakoća publikacije sadržaja u njoj, rad u mreži je orijentisan na mogućnosti ljudi bez tehničkog obrazovanja
• Zerista dozvoljava da se upravlja i učestvuje u vašoj socijalnoj mreži potpuno sa mobilnog telefona, faktički predstavljajući potpuni mobilni veb-interfejs, ka svim mogućnostima i resursima mreže
• mreža je snabdevena geo-mogućnostima koje se odnose na određivanje mesta na kome se vi nalazite: tako, tu postoji mogućnost čekiranja (checkin) za članove mreže, mogućnost stvaranja svojih sopstvenih karata, ili nanošenje na već postojeće karte svojih slika i logotipa, mogućnost automatkog određivanja kolega koji su blizu vas ili njihovu geografsku pretragu (matching making) – sve ono što se u geosocijalnim mrežđama naziva location-awareness.
• jaka integracija u popularne socijalne mreže — Facebook i Twitter, — postaće veoma prirodan produžetak vaše mreže
• osim toga, u tom servisu postoje razvijena sredstva upravljanja trgovinskim balansom, za provođenje reklamnih kampanja, PR-akcija, a takođe i ciljnih prodaja među članovima svake konkretno stvorene socijalne mreže.
.
Presdo
Još jedan veliki sistem, koji omogućuje praćenje i organizovanje sastanaka i komunikaciju na različitim izložbama, šouima i prezentacijama. Odmah treba istaći veoma moćni matching making u tom servisu. On je dat u vidu zasebnog i usmerenog dela — Presdo Match.
U tom servisu, na primer, nalazeći se na izložbi, moguće je tražiti u blizini konkretne poznate ljude, kao i ljude prema određenim dužnostima. Ta mogućnost se već ciljano koristi za traženje sponzora i „korisnih kontakata” i za to se koriste poznate međunarodne izložbe i šou-i. Takođe, treba reći da u tom sistemu postoji i veoma zgodan planer, koji omogućuje da se za njega vežu različiti medija-objekti, u kojima se npr. navode razlozi i ciljevi zakazivanja sastanaka, a koje vi možete linkovati na neki e-mail ili na glasovnu poruku. Vrlo tesna integracija s Google Calendar čini servis udobnim za migraciju. Presdo je takođe integrisan sa Google Maps i omogućuje vezivanje mesta vaših sastanaka i događaja za tu kartu, da bi se organizovalo zajedničko vreme, a takođe, da bi se usaglasilo vreme i mesto pregovora s vašim partnerima u režimu privatnog foruma.
.
Twoppy
Još jedan odličan servis za organizaciju grupnih susreta i grupnu komunikaciju, koji je orijentisan na rad sa mobilnim aparatima. U ovom servisu sve bazne mogućnosti dostupne su potpuno besplatno, i evo ih:
• detalji vašeg programa – moguće je veoma detaljno izložiti plan i agendu planiranih događaja ili nastupa, uključujući mogućnost da se učitaju slike kao pojašnjenja ili mini prezentacije u Flash;
• biografije svih koji su dali doprinos – učesnici skupa, koji mogu biti razvrstani u spisku po različitim kriterijumima;
• stvaranje sopstvenih geo-karti skupa, koje mogu biti povezane sa drugim kartama, npr. sa Google maps;
• linija novosti – mogućnost neprekidnog slanja novosti potpisnicima-učesnicima, informišući ih o ljudima kojima se mogu obratiti, predlozima i oglasima;
• planiranje sastanaka, njihovo pregledanje prema različitim kriterijumima i analiza, slanje pozivnica, u tom smislu i na kontakte iz Facebook, Linkedin, Twitter. Takođe i obrnuto – moguće direktno slanje u unutrašnju mrežu Twoppy saopštenja iz navedenih socijalnih mreža;
• trenutna saopštenja i čat – mogućnosti u okvirima mreže Twoppy da se uvek bude aktivan u kontaktu sa drugim učesnicima sastanaka i izložbi, nezavisno od raznorodnih tehnologija i priključaka, koje mogu koristiti učesnici;
• ako se dodatno nešto plati, može se ostvariti brendiranje svojih socijalnih dodataka u Twoppy, priključiti dopunske module za privlačenje i upravljanje sponzorima i partnerima, dobijati detaljnu statistiku svega, što se dešava unutar vašeg socijalnog dodatka.
.
Grupio
Daje sve mogućnosti koje su navedene u prethodnom opisu Twoppy, uz izuzetak strategije svog širenja preko mobilnog dodatka. Grupio se širi u vidu samostalnog mobilnog dodatka, koji je dostupan u poznatim internet-prodavnicama svetskih mobilnih marki, kao što su Android Marketplace, AppStore, Blackberry App World. Na taj način, vama je dovoljno da preuzmete i instalirate takav dodatak na svoj mobilni telefon – i vi ste već priključeni u veoma razvijenu platformu zajedničkog informisanja i planiranja grupnih sastanaka i bilo kojih drugih društvenih događaja.
.
Jabbster
Udruženje privatnih socijalnih mreža, gde se prave izolovane socijalne mreže za konkretne skupove i događaje, u okviru kojih vi možete da delite svoje medija-materijale, sastavljate zajednički plan sastanaka i nastupa, stvarate privatne diskusione klubove i trake prepiski, osim toga ovde postoje i elementi geo-servisa i vezivanje učesnika za mesto na kom se nalaze, i mnogo drugog. Najvažnije je – što je ta mreža besplatna (do dostizanja sadržaja na nologu od 10Gb), što je, uzimajući u obzir njenu univerzalnost i mogućnosti – dovoljno dobro za kompletno informisanje učesnika manjih i srednjih skupova.
.
Omyconf!
Ruski servis, koji pozicionira sebe kao „Sistem poslovnih kontakata za profesionalne skupove”. Osnovna usmerenost servisa – tržište masovnih B2B skupova: foruma, konferencija, izložbi. Ciljni auditorijum – organizatori skupova i njihovi učesnici. Servis predlaže gotova informaciona rešenja za skupove: do, u vreme i posle njihovog održavanja. Veoma važna funkcija servisa je tzv. biznis-dejting – traženje novih partnera, klijenata, upoznavanje i komunikacija, zakazivanje sastanaka, razmena elektronskih vizitki, razmena mišljenja među učesnicima.
Servis radi po principu specijalizovane socijalne mreže, koja se organizuje i postoji u okvirima jednog zasebnog događaja (skupa). Omyconf! je veoma perspektivan servis, koji se aktivno razvija. Spisak njegovih širokih mogućnosti moguće je pogledati ovde.
.
Validar и ZUKU
Na kraju ćemo razmotriti u jednom članku još dva veoma slična servisa, koji omogućuju da se provodi aktivna informaciona i marketinška podrška najrazličitijih skupova. Njihova posebnost je u tome što se oni baziraju na tradicionalnim tehnologijama SMS i MMS, pri tom dajući sledeće mogućnosti:
• anonimne, grupne i personalizovane SMS-poruke;
• ankete, glasanja, operativne grupne odluke preko SMS;
• poruke preko e-mail i Twitter;
• službena SMS-obaveštenja u vezi skupa;
• servis za određivanje, preko SMS, mesta na kome se neki od učesnika nalazi;
• automatski planirane poruke sa novostima;
• servisi „pitanja-odgovori“
• poruke sa dopunskim medija informacijama u vidu kratkih internet-linkova.
Dovoljno je reći da Zuku i Validar opslužuju najkrupnije svetske Expo-izložbe, a takođe, obezbeđuju informacionu podršku ekonomskog foruma u Davosu. Velika prednost takvog pristupa je – potpuna univerzalnost tog rešenja, koje će raditi kako na relativno starim telefonima, tako i na savremenim smartfonima koji rade sa savremenim OS, a osim toga, pristup internetu u tom slučaju nije obavezan i ne mora da postoji.
Kad je u pitanju kompanija Validar, treba još dodati da njena platforma dozvoljava tehnološku integraciju sa SalesForce AppExhange, omogućujući vam da razmeštate sopstvenu logiku i funkcije vašeg servisa u svojoj zemlji, koristeći komunikacionu infrastrukturu Validar samo kao transport za vaša sopstvena mobilna rešenja.
.
Аutor Igor Savčuk 14 Мart, 2011
.
0 коментара :
Постави коментар