уторак, 24. мај 2011.

Blog: Pisanje bloga

Neki od čitalaca mog bloga su izrazili želju da započnu pisanje svog bloga o temama koje nisu lične i molili su da im ukažem na neke smernice, kojih se ja pridržavam pišući ovakav (NElični) blog.
Ja nisam nikakav stručnjak za pisanje članaka, ali ću rado podeliti znanje koje sam o tome „pokupila“:

1. Odredite ko su vaši čitaoci
Uvek se trudite da sadržaj vaših članaka bude „prijateljski“. Upravo je sadržaj ono što daje utisak o sajtu, a udobnost navigacije nije tako presudna. Ako čitaocima bude teško da shvate sadržaj, onda se oni više neće vraćati na blog.
.
Pre nego što objavite svoj članak, razmislite o svojim čitaocima. Ako u svom blogu pišete npr. o trgovini, izražavajte se na srpskom, a ne na engleskom. Dobar broj naših ljudi, koji se bave trgovinom, ne zna engleski, niti su završili ekonomiju.
.
Ako želite da čitaoci vašeg bloga (sajta) budu svi ljudi iz te branše, a ne samo oni koji imaju tačno usmereno obrazovanje, razmislite o rečima u svojim člancima. Važno je da odredite onaj rečnik, koji će vaši čitaoci lako moći da razumeju. Ako koristite termine, koje koristi samo grupa ljudi, koja je obrazovana u nekim određenim školama, obavezno napišite objašnjenje svih takvih termina.
.
A, ako želite da čitaoci vašeg bloga budu samo ljudi koji su edukovani baš specijalno u toj oblasti, onda možete koristiti stručne termine i skraćenice, koje se koriste među stručnjacima u toj oblasti.
.
2. Skraćenice i žargon
Trudite se da koristite što manje skraćenica i žargonskih izraza u vašim člancima. Ako ipak bude neophodno da ih koristite, obavezno napišite objašnjenje, za one kojima su one nepoznate. Imajte na umu, da vaši čitaoci nisu samo profesionalci u toj oblasti, niti samo ljudi iz kraja u kome se taj žargon koristi, a ako baš želite da ih koristite, koristite samo one, za koje ste sigurni da ih skoro svi znaju.
.
3. Naslovi i prve rečenice treba da daju opis članka (pasusa)
Prva rečenica u bilo kom pasusu je najvažnija. Mnogo ljudi ima manir da pažljivo čita prvu rečenicu pasusa, a ostale brzo preleti. Ako je prva rečenica nejasna, najverovatnije taj deo neće ni pročitati. Zato, treba za sebe da uvedete pravilo: u prvoj rečenici pasusa – napisati smisao celog pasusa (tako su pisani sajtovi sa vestima i to nazivaju „prevrnuta piramida”, jer se glavna informacija nalazi na početku, a one manje važne su na kraju).
.
4. Kratkoća – Knjiga Stvaranja na hebrejskom ima 442 reči!
Taj broj reči, otprilike, ima jedan novinski stubac, a u Bibliji je talentovani pripovedač sa toliko reči uspeo da opiše stvaranje Sveta!
.
Uzmite za pravilo: Ne postoji ništa što se ne može objasniti kratko. Ako vam je tekst ipak nešto duži, uvek ga možete podeliti na nekoliko pasusa, ili dati kao tekst u više nastavaka. Nije preporučljivo da pasus ima više od 5-6 rečenica.
.
Nemojte zamarati vaše čitaoce.
.
Koja dužina teksta je optimalna? Poznavaoci tvrde da je to 300 do 700 karaktera i da su to tekstovi koje pretraživači najviše „cene”.
.
5. Pišite pravilno
Proverite svoj tekst pre objavljivanja i ispravite gramatičke greške. Ne zloupotrebljavajte znake uzvika i izbegavajte da pišete duže delove teksta velikim slovima. Na Internetu se to smatra nevaspitanim.
.
6. Obraćajte se svojim čitaocima
Nemojte pisati članke u infinitivu, obraćajte se svojim čitaocima. Ako pišete o sebi, pišite u prvom licu, a ne u trećem.
.
7. Pišite u određenom ritmu i redovno
Vaši čitaoci treba da izvuku zaključak da će se u vašem blogu i sutra (ili sledeće nedelje) opet pojaviti nešto interesantno. U tom slučaju će želeti da se prijave za praćenje vašeg bloga ili da ga dodaju u obeleživače.
.
Pogledajte Google preporuke u članku: "Pitanja koja su važna za blog".
.

0 коментара :

Постави коментар