петак, 8. јул 2011.

Šta je Google+?

Svi su već čuli da se u Google pojavilo nešto novo, i da se zove Google+. U poslednjuh mesec dana, najčešći upit u pretraživačima je bio: „Google+“. A to već govori samo za sebe.

Ipak, u prvom momentu sam pročitala dva-tri članka koji su bili posvećeni ovoj temi, i u kojima se pominjala društvena mreža Google+, koja liči na Facebook. I onda sam pomislila – Šta će im još jedna mreža i to sa potpuno neprivlačnim interfejsom? I nije me dalje zanimalo, niti sam želela da se uključim.
.
A onda je Saša Stefanović objavio članak: Google pokrenuo društveni centar – Google+.
.
E, to je bilo već nešto drugo. Saša je osoba koja ume u nekoliko reči jasno da kaže o čemu se zaista radi i ja sam odmah shvatila da će tu biti više korisnih stvari i da to neće biti samo društvena mreža za „blejanje“. 
Otišla sam da pogledam malo detaljnije i prihvatila Stefanovu pozivnicu da se uključim. Nagoveštena je mogućnost slobodnog uključivanja, bez pozivnica, od avgusta.
U mom nalogu se pojavila dodatna opcija: Krugovi
Google+ je zamišljen kao sistem, pomoću koga ljudi mogu razmenjivati ideje i interesantne informacije u mreži, a sve to lako i na potpuno novom nivou. Da bi se to praktično ostvarilo, Google predlaže različite alatke:
.
KRUGOVI: odmah su mi se dopali. Vizuelno su privlačni, a osobe u njih možete dodati i jednostavnim prevlačenjem. Ponudiće vam izbor osoba koje imaju naloge na servisima Google i koje možda poznajete. Naravno, tu su i imena stvaralaca Google: Sergeja Brina i Lari Pejdža, ali tu je i Mark Zuckerberg (a što ne bi i on probao?). Šteta što nisam novinar, mogla bih dobijati izjave iz prve ruke☺
Krugovi služe da klasifikujete svoje prijatelje prema nivoima komunikacije. Npr. svoje drugare možete smestiti u jedan krug, roditelje i rođake u drugi, kolege sa posla u treći, blogere u četvrti...
.
Sa ljudima u određenom krugu delite neke informacije. Tu možete sa svakim krugom deliti različite informacije (kao i u fizičkom svetu). I to je zaista odlično, jer, npr., zašto bi vaše kolege sa posla zanimalo šta ste radili u nedelju ujutru? 
.
Tu je i dugme Google+1, koje se nedavno pojavilo. Verovatno će uskoro to dugme biti na većini sajtova. A kad na nekom sajtu kliknete na to dugme, vi vašim prijateljima u Krugovima preporučujete tu, interesantnu informaciju.
.
SPARKS – pretraga prema interesovanju. Liči na Google pretragu i možete potražiti ono što vas zanima i odmah podeliti sa ljudima u nekom od vaših krugova.
.
SASTAJALIŠTE ZA ĆASKANJE – Hangout
Hangout je deo Google+ koji dozvoljava grupi, za sada od maksimalno deset ljudi, da komunicira u realnom vremenu sa bilo kog mesta na planeti. Da bi se uključili, treba da prihvatite instaliranje programa. Kad kliknete na dugme: Pokreni Hangout, pojaviće se prozor za instalaciju dodatka:
Kad se instaliranje završi, videćete prozor za ćaskanje:
Za ne daj Bože, ako vas neko gnjavi, možete i da ga onemogućite da razgovara sa vama i da onemogućite da uopšte vidi da ste prijavljeni na Google mrežu.
.
Tu su još interesantne mogućnosti za deljenje fotografija, videa, članaka,... a sigurno će tokom vremena biti i drugih korisnih i interesantnih sadržaja.
.
Sve je javno i otvoreno, ali ako ikada budete poželeli da povučete sve i obrišete sve svoje podatke i priloge iz servisa gogle, omogućeno je da to uradite brzo i lako.
.

9 коментара :

uking94 је рекао...

Definitvno je vredno isprobati Google+, cim izadje potpuno za sve ja gasim moj facebook profil i prelazim na jos jedan predivan google servis. :)

Stefan је рекао...

I ja sam to mislio, ali prvo da preuzmem kompletan profil (zbog slika, klipova...), e onda sam spreman za G+ :)

Unknown је рекао...

@Stefan https://www.facebook.com/download/ :)

Koleginice Snežo, hvala na lepim rečima, iskreno se mnogo trudim da baš tako i opišem sve, kako bi totalnim laicima, a opet veoma znatiželjnim i zainteresovanim objasnio o čemu se "tu" zapravo radi :)

Snelle је рекао...

Samo ti piši, odličan si. Da te nema trebali bi da te izmislimo:)

Ike је рекао...

Na koji nacin mogu da dodjem do G+ !!!!!!

Ike је рекао...

Koji je najlaksi nacin (ako je uopste moguce)da se dodje do G+ ?????
Dali ima dobrih ljudi koji bi mi to i omogucili !!!!!
Hvala svim ljudima dobre volje.

Snelle је рекао...

Možeš da se prijaviš preko ove veze:
https://plus.google.com/i/XOOopnW0_Wo:Pqi0mn_m3mw

Ike је рекао...

Hvala na brzom odgovoru (bas si me prijatno iznanadila-o),probat cu i ovu Tvoju preporuku.
Probao sam vec dosta puta ali bez uspjeha...mozda sada uspije...hahaha
U svakom slucaju hvala Ti jos jednom !!!!!

Ike је рекао...

Uspio sam konacno !!!!!
snelle hvala Ti mnogo na linku.

Постави коментар