Algoritam Google Panda nije baš dobrodušan, iako ima simpatično ime.
.
Njegova žrtva su već postali mnogi blogovi u SAD, Engleskoj, Indiji,... Posebno su mu se na udaru našli blogovi koji dupliraju već postojeći sadržaj, koji imaju prilično veliki broj oznaka i koji koriste nekvalitetan sadržaj – „nafilovan“ ključnim rečima.
.
O tome možete pročitati u članku o 5 smrtnih grehova sadržaja.
.
Za blogove Blogger, na blogu BloggerTricks je dat postupak optimizacije bloga za Google Panda. U sve oznake (rubrike, kategorije) i komentare treba dodati tag "nofollow".
Za sve izmene prvo treba uraditi navedeno iz prve dve tačke, a zatim ono što je navedeno za pojedinačne slučajeve:
.
1. Idite u Šablon – Izmeni HTML (prethodno sačuvajte (preuzmite) šablon)
2. Čekirajte: "Proširi šablone vidžeta"
.
А) Za oznake ispod (iznad) naslova
3. Nađite liniju (Ctrl + F):
<a expr:href='data:label.url' rel='tag'>
4. Zamenite je ovim kodom:
<a expr:href='data:label.url' rel='tag,nofollow'>
5. Sačuvajte šablon
.
B) Za oznake (rubrike, kategorije)
3. Nađite ovaj deo koda (Ctrl + F):
<a expr:dir='data:blog.languageDirection' expr:href='data:label.url'><data:label.name/></a>
4. Zamenite ga ovim kodom:
<a expr:dir='data:blog.languageDirection' expr:href='data:label.url' rel='nofollow'><data:label.name/></a>
5. Sačuvajte šablon
.
Provera:
Kliknite desnim mišem negde na stranici u vašem blogu i izaberite: Prikaži izvor stranice. Videćete kod i u njemu možete pronaći vaše veze, npr. Oznake, koje su zaštićene od Pande:
.
.
C) Za komentare
3. Nađite (Ctrl + F):
<a class='comment-link'
4. Zamenite sa:
<a class='comment-link' rel="nofollow"
5. Nađite (Ctrl + F)::
<a expr:href='data:comment.authorUrl'>
6. Zamenite sa (obično je već zamenjeno od strane Blogger-a):
<a expr:href='data:comment.authorUrl' rel='nofollow'>
7. Sačuvajte šablon
.
I posle ovih radnji, bićete „u ljubavi“ sa Google medvedićem.
.
Mnogi ugledni blogeri se ne slažu sa takvom politikom, kad su u pitanju komentari u njihovim blogovima i u svoj blog, umesto 'nofollow' postavljaju 'dofollow' i prijavljuju se u kataloge Dofollow blogova. Ako i vi želite da vaš blog bude DOFOLLOW, potrebno je u tački 6. iznad, umesto rel='nofollow' da stavite rel='dofollow' ili samo da prosto izbrišete rel='nofollow'.
.
Takođe, pre objavljivanja članaka, potrudite se da rel="nofollow" dodate nekorisnim vezama tipa “preuzmite ovde” i sl. – pogledajte članke:
.
.
.
7 коментара :
Lepo objašnjenje, ali samo za bloger, a ko koristi WP mora se potruditi da sam nadje :)
E, nisam čitala za WP, ali sigurno nije teško naći.
Ja sam radeći na svom blogu i pre čitanja ovog članka shvatila da sam jako pogrešila što nisam sistematizovala svoje oznake u tri -četiri kategorije. Kako se bavim kulinarstvom,bilo je logično da imam samo par oznaka: Osnovno jelo,kolači, testa itd...kako neko kao ja može da redukuje broj oznaka, a da ne ide "peške" od posta do posta i da li izmene u oznakama posta utiču na položaj već postojećeg bloga u pretragama na internetu? Ne znam da li je moje pitanje logično i smisleno onima koji razumeju materiju.Valjda ću jednom i ja naučiti sve te cake.
Možeš da prikazuješ samo odabrane oznake kao kategorije. Idi:
Dizajn-Izgled-gadžet Kategorije (Oznake, Rubrike)
Otvoriće se prozor: Konfigurisanje oznaka i u njemu obleži: "Izabrane oznake".
Ispod toga će se prikazati broj izabranih oznaka i veza: "izmenite". Klikni na nju i pojaviće se sve tvoje oznake, pa možeš da čekiraš koje će se od njih prikazivati kao Kategorije.
E, zaboravih pretraživač. Postoji realna opasnost da na veliki broj oznaka pretraživač počne da gleda kao na spam i u tom smislu, smanjenje broja oznaka može samo da ti poboljša poziciju.
Odlično objašnjeno. Hvala.
Dobar i precizan članak
Постави коментар