недеља, 27. децембар 2015.

Нова година са филмом о Итипат Топу

Нова година је време када се приказује и гледа много филмова. Већина се репризира. Ретко препоручујем гледање филмова, али неке филмове вреди погледати. Сматрам да је такав тајландски филм из 2011. године (истина, морате га погледати на рачунару и без превода на српски), који је рађен прама стварном животу младог тајландског предузетника и милионера Итипат Топа (Aitthipat Kulapongvanich). Топ је генерални директор комапаније Tao Kae Noi, која заузима 70% тржишта алги на Тајланду, а чији су производи веома популарни и у многим другим земљама. 

Назив филма: Top Secret: Wai Roon Pun Lan

О чему је филм?
"Не предајте се, шта год да се дешава. Ако престанете да покушавате, игра је завршена!" - то је суштина филма и принцип, по којем живи његов главни јунак. Топ сада поседује милионе, али, да би их зарадио, направио је много грешака и доживео много падова...

"Молим Вас, оставите документа на кратко и саслушајте моју причу..." - каже Топ банкару.

Прича почиње тако што 19-о годишњи Топ, у мају 2004. године, неуспешно покушава да подигне кредит у банци. И даље, следи приказ неколико година његовог живота, у којима он доживљава разне неуспехe, да би, на крају, стигао до успеха. На том његовом путу, практично сваки човек му даје само један савет: "стекни образовање". Упркос томе, он користи другу парадигму: "никада се не предај, ради, веруј у себе и буди максимално упоран".

2002. године, када је Топу било свега 16 година, био је "игроман". Имао је солидан приход од онлајн игара. Зарађивао је и по 500 000 бата (тајландски новац) у онлајн играма. Чак је ишао у школу сопственим аутомобилом, који је купио новцем, који је сам зарадио. У 17-ој години је основао сопствени бизнис продаје печеног кестена. Међутим, са тим послом су убрзо уследиле непријатности и он је био принуђен да га прекине.
После кратког времена, направио је нови производ, од алги. За кратко време, њихова продаја је превазишла продају кестена. Кроз неколико месеци, Топ је дошао на идеју, како да омогући брз раст свог бизниса. Почео је да продаје своје производе у ланцу продавница 7-Eleven, у Тајланду. Данас их продаје у 27 земаља, по целом свету. Чак је купио и плантаже алги у више азијских земаља.

Пут ка успеху је прав и узан. То је пут утонулости у концентрацију и фокусираност. Храброст и истрајност су делови успеха и то је јасно приказано у филму. Готово сваком великом успеху, у историји бизниса, претходио је неуспех (најмрачније је пред свитање). Такође, сви успешни људи тврде да су успели зато што је неко веровао у њих и увек подржавао њихову амбицију. Вера је напор воље. Страх и забринутост су смртни греси. Јунак филма то интуитивно зна, и зато о својим пословима говори са што мање људи, и то само са онима, који ће га подржати, охрабрити и надахнути. А потребно је да такав човек постоји и то је у овом случају деда јунака.

У филму је приказана и вечита дилема образовања "пракса против теорије". Топ не иде на предавања и покушава да створи свој бизнис, управо онда, када студенти на његовом факултету слушају предавања о томе, како створити свој бизнис. Иако не иде на предавања, он ипак користи знања са предавања...


А како је код нас? Предуго стичемо основно и средње образовање, а затим, да би било шта започели, идемо још и на факултет. После тога, најчешће, запошљавамо се на досадан посао, радећи као најамни радници.

Зашто је то тако? Одакле то почиње?
Почиње од одвратних предубеђења, која нам утискују од најранијих дана:
„Не очекуј превише, па нећеш бити разочаран.“
„Не можеш имати све у животу.“
"Сви богати људи су преваранти и лоши."
"У животу није најважнији новац."
„Детињство је најсрећније доба. Нико не зна шта носи будућност.“...
Уместо да заинтересовано гледамо оне могућности, које нам се стално појављују, и размишљамо како да од тога нешто направимо, како да од већ богатих нешто научимо и усвојимо, због оваквих убеђења то гледамо са страхом и сумњом. Створила се клима (највише захваљујући лошем образовању и најнижем нивоу медија, које смо икада имали), у којој је наш народ пун „мокрих чарапа“, људи који ће вам рећи да нешто „није могуће“, да обавезно "треба веза", да вам то "неће дозволити" и да циљате сувише високо.

Запитајте се, зашто смо убеђени да су наше идеје глупе и да не можемо успети у бизнису? Овај филм неће одговорити на ваша питања, али ће допринети да сами себи поставите питање "Зашто...?". А и то је добар почетак...

Топ је пример тога, како оптимизам, рад и упорност помажу да се савладају све препреке и достигну циљеви. Филм је одличан извор надахнућа и добар подстрек за свакога, ко размишља о неком свом послу. А ја вам желим да у Новој години смислите и остварите идеје о свом бизнису!:)

.

2 коментара :

Zoran Pisković је рекао...

Пуно среће, Срећни Божићни и Новогодишњи благдани Ваш читалац....Тема је одлична за размишљање....С поштовањем,

snelle snelle је рекао...

Хвала Зоране и све најлепше :)

Постави коментар