петак, 28. мај 2010.

ZAKON JASNE NAMERE


zakon jasne namere



Pre nego što krenete, morate tačno znati gde treba da stignete.


1.PRIČA
Učitelja - majstora su pitali, da li je on nekada razočaran kada njegovi napori donose manje rezultata, nego što bi on želeo. Kao odgovor, majstor je ispričao priču o pužu, koji je počeo da se penje uz stablo višnje jednog hladnog, vetrovitog dana, u pozno proleće.
Vrapci na susednom drvetu su počeli da se smeju, gledajući na njega.Zatim je jedan od njih doleteo do puža i pitao:
- Ej, zar ti ne vidiš, da na tom drvetu nema višanja?
Ne prekidajući svoj put, puž je odgovorio:
- Biće ih, kada ja tamo stignem.

2.PRIČA
Nekada davno u starom gradu živeo je Majstor, okružen učenicima. Jedan od učenika je jednom pomoslio: "A da li je on baš tako mudar da zna sve odgovore? "
On je otišao na cvetnu livadu, uhvatio jednog prekrasnog leptira i držao ga između dlanova. Leptir je mahao krilima i škakljio ga po dlanovima. Osmehujući se, pošao je ka Majstoru i pitao:
- Recite, da li je leptir u mojim rukama živ ili mrtav?
A razmišljao je: ako kaže živ – stisnuću dlanove i on će umreti, a ako kaže mrtav – otvoriću dlanove i on će odleteti.
Čekao je, spreman da ubije leptira radi svoje istine.
Ne gledajući u ruke učenika, Majstor je odgovorio:
- Sve je u tvojim rukama.

3.PRIČA
Kod jednog učitelja je došao čovek i pitao: „Šta ja treba da radim, da bih postao mudar?”
Učitelj je odgovorio: „Izađi i stoj neko vreme tamo“.
A napolju je lila kiša. I čovek je iznenađeno pomislio: „Kako li mi to može pomoći? Ipak, ko zna, možda ...
Izašao je iz kuće i stajao napolju, a kiša je lila i lila. Čovek se potpuno skvasio, voda mu je prodrla kroz odeću. Kroz deset minuta on se vratio i rekao: „Ja sam odstojao tamo, šta sad?“
Učitelj ga je pitao: „I, šta se desilo? Dok ste tamo stajali, da li vas je prosvetlilo neko otkriće?
Čovek je odgovorio: „Otkriće? Ja sam prosto mislio, kako izgledam k’o budala!
Učitelj je rekao: „To je veliko otkriće? To je sam početak mudrosti! Sada možete početi. Vi ste na pravom putu. Ako vi znate da ste budala, onda je promena već počela.
.

0 коментара :

Постави коментар