петак, 11. јун 2010.

ZAKON SPECIJALNIH ZNANJA


specijalna znanja



Koja su vaša specijalna znanja?



1.PRIČA
Mlad čovek iz provincije, došao je u veliki grad i otišao u ogromni trgovinski centar, da pokuša da nađe posao. Menadžer ga je pitao: - Imate li neko iskustvo kao prodavac? Mladi čovek je spremno odgovorio: - Naravno! Tamo, odakle sam došao, radio sam kao prodavac!
Menadžeru se dopao mladi čovek:
- Počećete odmah da radite.
Prvi radni dan je bio veoma naporan, ali mladi čovek se nekako izborio. Po završetku posla, prišao mu je menadžer i pitao:

- I, koliko ljudi je danas nešto kupilo od vas?
- Jedan.
- Jedan? Kod nas prodavci u proseku usluže 20 do 30 klijenata dnevno! Hmm! A koju sumu je u našem centru ostavio kupac koga ste vi uslužili?
- 102 516 dolara i 17 centi.
- Mo-o-olim!? 102 hiljade 516 dolara i 17 centi!? A šta ste mu vi to prodali?

- Prvo sam mu prodao malu ribolovačku motalicu, pa onda srednju i posle i najveću. Zatim, prodao sam mu najmoderniju udicu. Kada su mu zapakovali to, pitao sam ga gde planira da peca? On je odgovorio, u finskom zalivu. Onda sam mu ja rekao, da tamo ne vredi da ide bez čamca. Spustili smo se u odelenje sa čamcima i posavetovao sam mu da kupi dvomotorni dizel čamac. Njemu se on dopao, ali posumnjao je, da njegov sportski auto može da vuče takav čamac. Zato smo pošli do odeljenja sa automobilima i ja sam mu posavetovao da kupi džip Pajero sa prikolicom. Eto to je danas kupio moj prvi klijent.
Menadžer je razrogačenih očiju pratio priču svog novog prodavca:

- Vi želite da kažete, da je taj kupac došao da kupi motalicu za ribolovački štap, a na kraju je kupio čamac i džip sa prikolicom?

- A ne, ne! On je došao da kupi kutiju tampona za svoju ženu. Ja sam mu rekao da će mu vikend i tako propasti i da je bolje da se odmah spremi na pecanje!

2.PRIČA
Dolazi kod oca mlada devojka i kaže – Oče, imam velike, teškoće i probleme, nemam više snage … šta da radim?

Otac je, umesto odgovora, stavio na vatru 3 jednake posude s vodom. U jednu je ubacio šargarepu, u drugu jaje, a u treću nekoliko zrna kafe. Kroz neko vreme, izvadio je iz vode šargarepu i jaje i nalio u šolju kafu iz 3-će posude.
- Šta se promenilo? – pitao je on svoju kćer.

- Jaje i šargarepa su se skuvali, a kafa se rastvorila u vodi – odgovorila je ona.
- Ne, kćeri moja, to je samo površni pogled na stvari. Pogledaj – tvrda šargarepa, boraveći u vreloj vodi, postala je meka. Krhko i tečno jaje, postalo je tvrdo. Spolja se oni nisu promenili, oni su samo izmenili svoju strukturu pod uticajem istih neprijatnih uslova u spoljnoj sredini – u kipućoj vodi. Tako i ljudi – naizgled jaki, mogu se slomiti i postati slabi, tamo, gde krhki i nežni postaju jaki i čvrsti ...
- A kafa? – pitala je ćerka.
- O! To je najinteresantnije! Zrna kafe su se potpuno rastvorila u novim uslovima sredine i promenila su samu sredinu – pretvorila su vrelu vodu u sjajan aromatični napitak. Postoje posebni ljudi, koji se ne menjaju pod uticajem okoline – već oni menjaju okolinu i pretvaraju je u nešto novo i prekrasno, izvlačeći dobit i znanja iz situacije...

3.PRIČA
Učitelj Bahaudin ceo svoj život je bio srećan, osmeh mu nikada nije silazio sa lica. Ceo život mu je bio prožet aromom praznika! Čak i umirući, on se veselo smejao. Činilo se da se prosto raduje što umire. Učenici su sedeli oko njega i jedan ga je pitao: „Zašto se Vi smejete? Ceo život ste se smejali i mi se nismo usuđivali da pitamo, kako Vam to uspeva? Evo i sad, u poslednjim minutima, Vi se smejete! Šta je tu smešno?
Stari učitelj je odgovorio:
- Pre mnogo godina, došao sam kod mog učitelja. Imao sam samo sedamnaest godina, ali već sam bio dosta propatio i bio sam potišten. Učitelj je imao sedamdeset, ali se osmehivao i smejao prosto tako, bez ikakvog vidljivog razloga. Pitao sam ga: „Kako Vam to uspeva?“ On je odgovorio::
Ja imam slobodu da biram. Jednostavno – to je moj izbor. Svako jutro, kada otvaram oči, ja pitam sebe, šta da izaberem danas – blaženstvo ili stradanje? I uvek biram blaženstvo, i to jeste prirodno.“

4.PRIČA
U Kini je živeo učitelj darme koji se zvao Učitelj Fo Inj. On je imao prijatelja Su Dong Poa (1037-1101 g.n.e) – pesnika sa lošom reputacijom zbog svog grubog, neotesanog karaktera.
Jednom je pesnik seo u položaj Bude. Pitao je učitelja darme:
„Na koga ja ličim?
„Ličiš na Budu“оdgovorio je učitelj Fo Inj.
Pesnik je zatim rekao:
„A znaš li na koga ti ličiš? Ti ličiš na gomilu govana!
Učitelja to nije ni malo pomelo. On je nastavio da se osmehuje. Izgubivši hrabrost, pesnik je pitao:
“Šta, nisi se naljutio?”
Učitelj je odgovorio:
„Onaj ko je u sebi spoznao prirodu Bude, tu istu prirodu Bude vidi u svakom čoveku. Onaj ko je pun govana, vidi i svakog drugog kao gomilu govana.
.

0 коментара :

Постави коментар