петак, 11. јун 2010.

Filozofija mrava


filozofija mrava


Malo je imati potrebne osobine,
treba još umeti koristiti ih.

F. Larošfuko



Najlepše je, što ljudi od rođenja imaju psihologiju USPEŠNE osobe. Naša deca prosto ne znaju za strah pred neuspehom, dok ih MI u to ne ubedimo.
Za prvih nekoliko godina života deca se uče da puze, hodaju, govore, zahtevaju svoje, da budu lukavi i tako dalje.

Šta to dete ima, što mu omogućuje da u kratkom roku uradi tako mnogo?
• Prvo, dete praktično nema strah od neuspeha.
• Drugo, ono nema ni kap sumnje, da može postojati nešto, što ono ne može da nauči.
• Treće, ono stalno pokušava. I nikada ne OČAJAVA.

Deca tek u 4-5 godina prvi put počinju da govore «Ja ne umem» («ja ne umem to, i zato uradi to umesto mene». Mlađa deca govore «Ja ću sam!» i trude se samostalno da urade i ono, što oni ne mogu ni teoretski uraditi. Na primer, zavezati pertle (bez obzira na sve, oni pokušavaju i nadaju se da će se nekim čudom one zavezati).

Kuda se potom dene to «Ja ću sam»? Isčezava zato što odrasli nemaju strpljenja da sačekaju, dok se dete samo obuče, obuje, zašnira, zakopča i t.d. Mi večno žurimo. Većina odraslih prihvata svoja umeća, skoro, kao da su s tim rođeni. Izgleda kao da su zaboravili da sve što sad umeju, morali su nekada da nauče.

I evo prekrasne metafore psihologije Uspeha, čiji je autor Džim Ron:

FILOZOFIJA MRAVA
Mi sami biramo: ili da sejemo u proleće, ili da prosimo milostinju u jesen.
Ja sam uvek pokušavao da naučim decu prostim, ali delotvornim pravilima života, koje je moguće nazvati filozofija mrava. Mislim, da svako od nas treba da proučava mrave. Oni imaju zadivljujuću filozofiju, koja se sastoji od 4 koncepcije.

Prva: mravi se nikada ne predaju. To je odlična filozofija. Ako su se negde uputili, i vi pokušate da ih zaustavite, oni će naći drugi put. Trčaće gore, dole, obići u krug. Tražiće drugi put. Kakva prekrasna filozofija, nikada se ne predati i tražiti bilo koji način da se stigne do željenog mesta.

Druga: mravi misle o zimi celo leto. Leto neće trajati večno. Zato mravi skupljaju hranu za zimu. Drevna izreka je: «Ne gradi dom na pesku u leto». Zašto je taj savet važan za nas? Zato, što moramo uvažavati realnost. Leti morate da mislite o jesenjoj nepogodi. Uživajući na plaži, razmišljajte o budućnosti.

Treća: mravi misle o letu celu zimu. I to je veoma važno. U toku zime, mravi napominju sebi: «Zima neće trajati večno; uskoro ćemo izaći odavde». I prvog toplog dana, mravi izmile napolje. Ako opet postane hladno, oni će se opet sakriti, i ponovo će izmileti u topao dan. Oni stalno žive u očekivanju promene na bolje i orijentisani su samo na budućnost.

Četvrta: Koliko će mrav raditi u toku leta, da bi se spremio za zimu? Onoliko, koliko može. Kakva prekrasna filozofija, «raditi sve što je u tvojoj moći».

Nikada se ne predajite, gledajte napred, ostanite sigurni u sebe i radite sve što je u Vašoj moći.

Prekrasna filozofija, zar ne
.

0 коментара :

Постави коментар