недеља, 24. октобар 2010.

RSS i Atom - Google Reader

Svi imamo neka interesovanja i u skladu sa njima biramo na Internetu sajtove koje ćemo pratiti.

Obično su to: jedan-dva sajta dnevnih novina, par sajtova o temama iz svakodnevnog života (o zdravlju, o uređenju prostora, o gajenju cveća,...), par sajtova o temama vezanim za posao, par sajtova o temama vezanim za hobi i nekoliko sajtova koji mogu da nam pomognu u našoj edukaciji.

Ispada da je to 10 ili 15 ili 20, a možda i više sajtova. Koliko vremena vam treba da otvorite svaki od tih sajtova? A koliko tek treba da pregledate u svim rubrikama šta se tamo novo pojavilo? Mnogo, zar ne?

Postoji rešenje – to su programi koji se zovu Čitači (Reader-i). Oni vam prikazuju samo naslove (i kratak sadržaj) novih članaka na svim sajtovima koje pratite, a kliknućete na taj naslov i preći na sajt samo ako vas takav članak zanima (kao kad pregledate novine čitajući naslove i podnaslove).

Za praćenje promena na sajtovima, Čitači najčešće koriste tehnologije pod nazivom RSS i Atom fidovi (kanali, dovodi, trake).

Njihova upotreba je jednostavna, ipak, dosta ljudi ne razume kako se to koristi. Na molbu mojih saradnika, napravila sam tri kratka video uputstva o tome. Možda će i vama biti korisni. Pogledajte ih:
.-

7 коментара :

Анониман је рекао...

Ti pod obavezno moras da uzmes svoj domen!

Анониман је рекао...

A za korisnike Google Crhome-a postoji extenzija koja automatski prepoznaje RSS feedove i olaksava dodavanje

https://chrome.google.com/extensions/detail/nlbjncdgjeocebhnmkbbbdekmmmcbfjd

Snelle је рекао...

Hvala za ovaj dodatak :)
Nisam nameravala ozbiljno da se bavim blogom, s obzirom da se moj posao odvija preko mog sajta. Zamislila sam da ovo bude pomoćno sredstvo za moje saradnike, gde ću postaviti ponešto korisno za njih, ali izgleda da je korisno i za druge ljude :)

Анониман је рекао...

Snelle, baš sam se mučila u pokušaju da koristim RSS. Odličan post i za mene u pravo vreme. Hvala.

Mirko је рекао...

Konačno jedno potpuno jasno objašnjenje kako se koristi taj RSS. Ovaj blog sam prvi smestio u Google Reader :)

Vesna Surčulija Radić је рекао...

Snežana, hvaaala do neba!
Ne bi verovala koliko nisam razumela šta je rss i koliko je koristan:))) Ovaj blog je i u čitaču, i na mom blogu, i u svim mogućim oblicima pohvala! ;))
Veliki pozdrav!

Snelle је рекао...

Hvala Vesna:)

Постави коментар