субота, 11. јун 2011.

Uspešni brendovi

Pametne i uspešne kompanije znaju da se informacije najbrže prenose kroz Internet i da tu postoje bar 4 načina, koje nikako ne smeju zanemariti:
1. Vođenje ličnog bloga
2. Promovisanje u poznatim blogovima
3. Stranica na Facebook
4. Komunikacija preko Twitter-a
.
Mashable je više puta pisao o brendu. U članku čije najinteresantnije delove navodim, daje 9 korisnih lekcija od uspešnih brendova na Twitter-u:

1. JetBlue
JetBlue ima minimum 14 ljudi, koji pišu na nalogu kompanije, pomažući klijentima, izvinjavajući se kada naprave grešku, daju specijalne predloge i komuniciraju sa ljudima na Twitter. Imaju više od 1,6 miliona čitalaca i to nije lak zadatak. Takođe, JetBlue se trudi da prikaže ljude koji stoje iza njegovog naloga i komuniciraju sa korisnicima Twitter-a.
Lekcija Br.1: Ne plašite se da kažete „Izvinite, jako mi je žao“. Pokažite realne ljude koji stoje iza vašeg brenda. 
.
2. Starbucks
Sa 1,5 miliona čitalaca, takav globalni brend kao Starbucks može da tvituje ceo dan samo o sopstvenim proizvodima. Umesto toga, oni veselo provode vreme sa svojim čitaocima, pišu o stvarima tipa “Izgleda da će za vikend biti lepo vreme! Uživajte u njemu iz sve snage!” i “Dopada nam se plava boja (slika).” Takođe, provode ankete i konkurse i dele veliki broj fotografija i video snimaka.
Lekcija Br.2: Udahnite svom brendu život koristeći multimedijalna sredstva. Veselo provodite vreme sa svojim čitaocima.
.
3. Vevo
Vevo koristi Twitter za privlačenje svojih poklonika, ali i za privlačenje k sebi poklonika poznatih muzičara i slavnih ličnosti. Bacite pogled na njihov Twitter i videćete o kojoj poznatoj ličnosti trenutno govore.
Lekija Br.3: Komunicirajte sa poznatima. Oni imaju više prijatelja nego većina brendova i mogu da utiču na vaš brend i broj vaših čitalaca.
.
4. Charlotte Russe
Charlotte Russe često šalje direktna, lična saopštenja svojim novim čitaocima sa nekom ekskluzivnom i vrednom ponudom. Ljudi imaju mnogo više poverenja u brend koji redovno, u određenom ritmu, svojim čitaocima predlaže nagrade i poklone.
Lekcija Br.4: Ko ne voli da učestvuje? Koristite konkurse i predloge, da bi svoj brend držali u centru pažnje. 
.
5. Bergdorf Goodman
Prodavci robe luks klase, pišu tviteve na teme tipa: Njujork, moda, stil,... Oni pišu tviteve o temama koje zanimaju njihove čitaoce, a ne samo o svom brendu.
Lekcija Br.5: Twitter vam predstavlja vaše klijente. Saznajte o čemu oni žele da čitaju i onda o tome pišite.
.
6. Taco Bell
Svetski brend Taco Bell se trudi da na Twitter-u ne bude previše ozbiljan. Nedavno su zamolili svoje čitaoce da im pomognu da budu uspešni u “Trending Topics”. Odgovaraju i na „loše” i na „dobre” tvitove: „Ovde je sve pravo!” i šalju link fanu, koji je napisao: „Na slici sve izgleda sjajno, ali vaša hrana je i dalje đubre”.
Lekcija Br.7: Ne ponašajte se na Twitter-u previše ozbiljno. Odgovarajte i na pozitivne i na negativne komentare.
.
7. Delta
Na nalogu Delte „Asistent“ govori, da sluša oko sat dnevno 7 dana nedeljno. Ali, ne samo da slušaju, oni i odgovaraju na pitanja klijenata i njihove žalbe, bez obzira u koje vreme su tvitovane.
Lekcija Br.7: Ako vaši klijenti koriste vaše proizvode i usluge van radnog vremena, utvrdite preko Twitter-a kako im možete pomoći u trenucima kada im je to najpotrebnije.
.
8. DunkinDonuts
Twitter od Dunkin’ Donuts izgleda kao najbolji digitalni karneval: nepregledne sitnice, nagrade i zabava.
Lekcija Br.8: ne može svaki brend na Twitter-u da bude tako zabavan kao Dunkin ‘Donuts, ali od njih možete da naučite pravilno da postavljate pitanja svojim čitaocima i da besplatno delite sitnice.
.
9. Cisco Systems
Cisco pokazuje kako В2В brendovi mogu da rade svoj posao na Twitter-u. Oni postavljaju pitanja i odgovaraju na njih kao dopunu za učešće i hosting Twitter čatova oko relevantnih heštagova.
Lekcija Br.9: Nađite Twitter čatove koristeći heštagove. Razmotrite pokretanje i hosting sopstvenih Twitter čatova.
.
Tako rade uspešne kompanije.
.
Preporučujem da u blogu Dragana Varagić pročitate članak o korišćenju i analizi društvenih mreža.
.
A u tviter megdanu Milka Grmuše, videćete kako se ka brendu pod nazivom "Srbija", odnose najuticajniji političari u našoj državi: jedni smatraju da treba da ignorišu blog jednog od najuticajnijih blogera na Balkanu (usput, ima više čitalaca nego neki od naših časopisa), a drugi smatraju da nema potrebe da bloguju (Medvedev, Obama, Putin,... oni su zaludni, pa neka ih nek bloguju☺)...
.
Nekako mi se uvek, posle ovakvih članaka, čini da naši političari misle da smo mi budale! A vama?
.

0 коментара :

Постави коментар