субота, 11. јун 2011.

A kako vi pamtite lozinke? - LastPass

LastPass
U ovom članku sam pisala o jednom od najboljih programa za rad sa lozinkama, izvanrednom programu Last Pass (postoji dodatak i za Chrome). On čuva vaše lozinke on-line, tako da su vam dostupne sa bilo kog računara. 
Prikazaću jedan primer funkcionisanja LastPass.

Pokrenite vaš pregledač Interneta i kliknite na ikonu Lastpass u desnom gornjem uglu:
last
Zatim, upišite lozinku koju ste naveli pri registraciji (štiklirajte: Zapamti lozinku – samo u slučaju ako je vaš kompjuter dobro zaštićen – ima antivirus s najnovijim antivirusnim bazama, fajervole, ...):
pass
Za primer, evo procedure ulaska u poštu na ptt.rs da bi lastpass sačuvao ime/lozinku i ubuduće ih automatski stavljao u ta polja.
Ulazak na http://www3.ptt.rs/ i na Webmail:
posta
Čekate nekoliko sekundi dok se u gornjem desnom uglu pregledača ne pojavi dugme „Sačuvaj sajt“:
sačuvaj
Možete da ukažete grupu u kojoj će se sajt sačuvati (na primer „pošta“):
sačuvaj sajt
Ako bi štiklirali „AutoPrijava“, onda bi pri prelasku na ovaj sajt automatski ulazili u poštu. Obično se to ne štiklira, jer vam nije uvek namera da odmah uđete u poštu. Pošto to nije štiklirano, program Lastpass će samo automatski popuniti vaše ime i lozinku, a vama ostaje samo da kliknete na „Prijavi se“.
Da bi proverili da li sve funkcioniše kako vi želite, izađite iz pošte i ponovo obavite proceduru ulaska u vašu poštu. LastPass će automatski uneti vaše podatke:
prijava
Takođe, kliknite na dugme „Automatsko popunjavanje“ koje će se pojaviti u desnom gornjem uglu pregledača.
popunjavanje
+ Koristite funkciju “Popunjavanje formulara”, kada vam zatreba:
formular
Tu je još jedna sjajna funkicija: „Generiše bezbedne lozinke“:
lozinke
Za taj prozor možete koristiti prečicu: pritisnite kombinaciju: levi ALT+G
bezbedne lozinke
Ovaj program će vam pomoći da vaš rad sa lozinkama bude lakši, jednostavniji i BEZBEDNIJI.
.
Detaljna uputstva za LastPass nalaze se na njihovom sajtu na stranici:
http://lastpass.com/support_screencasts.php i postoje na srpskom jeziku.
.

7 коментара :

Анониман је рекао...

testiram ... hvala :) do sada sam čuvala sve pw na tekst editoru, pa ukoliko browser nije zapamtio, copy-paste...nadam se da će ovo olakšati

Snelle је рекао...

za dve godine korišćenja nije me ni malo razočarao, i nadam se da i neće☺

Milan Stanojevic је рекао...

po meni nije pametna ideja da se ovako čuvaju šifre....ja lično znam bar 10 mojih šifri sa različitih sajtova, a imam i jednu "univerzalnu" koju koristim za meni nebitne sajtove. Kad trebam da unesem pass prosto mi prsti sami idu, nekad čak i ne razmišljam o passwordu

Snelle је рекао...

Ih, ti si sila. Ima nas koji smo malo zarđali, pa ne pamtimo tako dobro.☺

Saznaj Novo је рекао...

Isto i ja :) Samo, sad imam sve više lozinki koje moram da pamtim, pa me pomalo i mrzi :D Ajd isprobaću ovo. Ali pre svega da napravim backup podatke na sajtove gde ću koristiti ovo :) za svaki slučaj

Snelle је рекао...

U međuvremenu sam isprobala još nekoliko servisa, ali nijedan nije dobar kao LastPass. Iz ličnog iskustva tvrdim da je LastPass sam vrh i svima ga preporučujem.

Saznaj Novo је рекао...

Evo, isprobao sam.. Nije loš. Ali nekako mi sve to nesigurno. Ipak ću ja da pamtim :)

Постави коментар