среда, 17. август 2011.

Биографија на Интернету

GooglePlus

Интернет је глобална мрежа и подаци, које поставите, доступни су свима. Подаци које постављате о себи, претстављају једну врсту ваше биографије. Ако тражите посао – та биографија је доступна вашим послодавцима. Ако бирате пријатеље у мрежи – њихов одговор ће зависити од ваше биографије, ако тражите везу – опет ће неко погледати какве информације о вама постоје на Интернету,...


Како тренутно интернет-биографија може да утиче на посао, лепо је написао Деда у чланку: Посао преко интернета и друштвених мрежа.
.
Чула сам и неке како кажу: „Ма нећу да се пријављујем нигде и онда неће бити ништа о мени.“ Или: „Нећу да пишем ништа и тако неће ни моћи да прочитају ништа.“ Али...
.
Размислите о следећем: нпр. бирате књигу преко Интернета. Пред вама је 10 књига, чији наслови одговарају ономе што тражите и све су солидног дизајна. Испод слика са књигама, налази се кратак опис – пар реченица. Да ли ћете се одлучити за ону испод које не стоји никакав опис или ћете изабрати ону која има најбољи опис? Наравно, за ону са најбољим описом.  Да ли ћете поћи у књижару да проверите каква је она књига о којој не пише ништа? Тешко.
.
А, ако ваш будући  послодавац не буде успео на Интернету да нађе ништа о вама, да ли ће се уопште трудити да сазна ко сте ви?
Неки опет кажу: „Далеко смо ми од тога, да нас тако проверавају преко Интернета.“ Да ли смо? Колико је људи пре само 5 година било у друштвеним мрежама, а колико је данас? А још се ствари и убрзавају!
.
Међу разним местима на Интернету, чини ми се да је посебно важно каквих и колико информација о вама има у вашем профилу Google+, јер Google тим профилима даје предност у претрази. Ево како изгледа профил у претрази:
.
profil u GooglePlus
.
Мало ћу га анализирати:
Аватар (слика) – поставите своју, нормалну слику, а не неку замену. Нека то буде слика по којој вас људи познају на Интернету, нешто као ваш лични логотип.
.
Опис – Google наводи податке из онога што сте ви написали о себи у „Основни подаци“ у Google+ профилу, тачније наводи податке из првих реченица из раздела „Увод“. Зато будите посебно пажљиви у том делу, посебно у прве 2-3 реченице и користите правилне кључне речи. И, наравно, немоје писати о ономе што не волите, већ о ономе што волите. Нека ваш увод буде потпуно позитиван.
.
Везе (линкови) – приказују се 3 прве везе, које ви напишете у свом профилу. Зато, размишљајте којим редоследом ћете их поставити и оне, које су вам најважније, ставите на почетак. Такође, текст везе треба да буде кратак и јасан. Нпр.: сајт, блог, Facebook, Twitter...
.
Google+ није само друштвена мрежа за забаву. +Саша Стефановић му је дао бољу одредницу: Друштвени центар.
.
Google+ је мрежа, какву до сада нисмо сретали. Њу подржава цела моћна империја Google (сад су свим силиним сервисима које имају, додали још и Моторолу). Како ће изгледати део који буду додали у G+ за фирме и које ће све од својих сервиса у њега укључити (за оглашавања, плаћања, рекламирања,...) – тек ћемо сазнати. А да ту имају неке намере, показује више параметара, нпр. као што је чињеница да у G+ не могу да се региструју малолетници.
.
Шта се иза брда ваља - тек ћемо видети. У сваком случају, свет убрзано напредује ка „глобалном селу“, а његов битан део ће несумњиво бити Google. Зато, будите будни и припремите се на време. Лепо и паметно уредите своје G+ профиле.
.
A, aко још немате Gmail адресу, у отварању налога вам може помоћи кратко видео упутство, које се налази ОВДЕ.
.

0 коментара :

Постави коментар