Oznake su zapravo ključne reči, koje karakterišu i klasifikuju vaš blog. Takođe, oznake pomažu čitaocima da se bolje orijentišu u blogu, tj. imaju važnu ulogu u navigaciji po sadržaju bloga.
.
Oznake mogu biti grupisane na različite načine. Obično se za to koriste gadžeti i oznakama se daju raziličita imena: „oblak oznaka“, „rubrike“, „kategorije“, „slični članci“,... To pomaže da se sadržaj bloga podeli na odgovarajuće delove i olakša čitaocima pretraga članaka po temama.
.
U većini blogova, na kraju jednog članka vide se veze na „slične članke“, što će sigurno motivisati veliki broj čitalaca da pogleda i druge članke, a to onda dovodi do boljeg rangiranja bloga u pretraživačima.
.
Pretraživači nisu veliki ljubitelji oznaka. Oznake se stalno obnavljaju. Svaki put, kada objavite novi članak, dolazi i do obnavljanja oznaka. To znači, da će pauk pretraživača morati da pregleda ne samo novi članak, već i sav sadržaj oznake. A takođe, oznake su izvor dupliranja sadržaja pod raznim URL, a Google Panda to smatra velikim grehom (zato u članku Google Panda – kako mu se ne zameriti? stoji preporuka da se Oznakama u blogu doda „nofolow“).
Naravno, dodavanje oznaka svim novim člancima je obavezno, jer to obezbeđuje čitaocima snalaženje u blogu i pronalaženje članaka koji ih zanimaju. Međutim, većina stručnjaka preporučuje da se pri tome poštuju neka pravila. Evo nekoliko jednostavnih pravila, koja svi preporučuju:
.
1. Koristite najviše 20-25 oznaka
2. Oznaka ne treba da sadrži više od 3 reči i bolje je ako su one kratke
3. Koristite kao oznake ključne reči za blog i nemojte članku prisvajati više od 3 ključne reči
4. Ako nemate oznaku za neki članak, neka mu oznaka bude „Razno“
5. Dodajte oznakama atribut "nofollow"
.
Pročitala sam još dosta preporuka na temu „oznaka“, ali, za amaterski nivo optimizacije, na kome ja želim da se zadržim, poštovanje ovih nekoliko jednostavnih pravila smatram dovoljnim.
.
0 коментара :
Постави коментар