петак, 17. септембар 2010.

Koristite li RSS?

rss

Шта је RSS?
RSS agregatori – то су програми који омогућују да пратите промене на сајтовима који су Вама интересантни, а да не улазите на њих – дају Вам кратак опис нове информације која се појавила на неком сајту и везу до ње. Интернет-ресурс у формату RSS назива се: RSS-канал, RSS-трака или RSS-фид.

Како се користи RSS? Ево како изгледа праћење сајта у једном таквом програму. Приказао ми је 10 нових наслова које је објавила „Политика“ и дао кратак опис теме. Ја ћу кликнути на наслов оног чланка који ми је интересантан и прочитати га. Тако штедим време: у пар минута успем да видим шта је ново објављено на више сајтова које пратим и отварам само оне чланаке који ме занимају.

коришћење RSS

Ви сами у овај програм - RSS-читач (RSS-reader) убацујете адресе сајтова које ће он пратити (видећете их у колони са леве стране прозора). Одакле Вам те адресе? Уђете на сајт који желите да пратите и тамо ћете видети RSS-иконицу (она је неке упадљиве боје – често наранџасте или имате дугме за пријављивање (нпр. google).

Где да нађете програм за читање вести путем RSS?
Постоје два начина:

1) да програм RSS-reader инсталирате на Ваш компјутер (ти програми су бесплатни и ја препоручујем:
Feedreader кога можете преузети са сајта http://www.feedreader.com/download или SharpReader кога можете преузети са сајта http://www.sharpreader.net )

2) да користите неки on-line RSS-readera (препоручујем:
Googlehttp://reader.google.com или

Користећи RSS-reader нећете имати потребу да се навикавате на различите изгледе сајтова. У Вашем RSS-reader-у сви наслови се приказују на исти начин.

У подешавањима RSS-readerа постоји опција приказивања наслова са сликама или без слика, ... Подесите га онако како Вама одговара и штедите своје драгоцено време!

Више информација погледајте овде: RSS i Atom - Google Reader

Желим Вам пуно добрих вести!
.

1 коментара :

Miloš Miladinović је рекао...

Ja sam to neko vreme koristio. Instalirao sam google desktop sidebar i pratio sam recimo novosti sa drugih sajtova, konkretno sa sajta ,,Blic" pratio sam: sport i slobodno vreme.
I sve mi se najnovije vesti sam mogo da pregeldam na desktop.

Постави коментар