уторак, 16. август 2011.

Optimizacija: Kako smanjiti pokazatelj otkaza?

pokazatelj otkaza
Svima je dostupna Google Analitycs. To je alatka za merenje performansi bloga (sajta). Ona prikazuje razne podatke. Mnogi instaliraju Google Analitycs, ali slabo tumače šta različiti pokazatelji tamo znače. Ni ja ne želim da se udubljujem, jer to je ipak alatka za profesionalce. Ipak, zbog nastojanja da koliko-toliko unapredim blog, naučila sam ponešto o pokazatelju koji se zove Bounce Rate i sada ću to podeliti sa vama:)
.
"Bounce Rate" – otprilike: „Pokazatelj Otkaza“ tj. broj posetilaca koji dođu na vaš blog, pročitaju jedan članak (a možda i ne) i odu dalje, ne kliknuvši i ne pregledavši više ni jedan članak iz vašeg bloga. Idealan procenat Bounce Rate bi bio nula, a realno, Bounce Rate ispod 60% je dobar za vaš blog. 
.
bounce rate
.
Da bi poboljšali Bounce Rate pokazatelj, potrebno je da vaše posetioce stimulišete da kliknu na još neki člank (bar na još jedan). I evo nekih ideja za sigurno smanjivanje procenta Bounce Rate.
.
1. Оčistite šablon: Prvi utisak je najjači, a dobar utisak posetioci imaju ako vaš blog izgleda čisto i uredno. Ne mora da izgleda veoma profesionalno, ali treba da bude uredno. Vidžeti treba da budu pravilno postavljeni a neaktivne veze ažurirane.
.
2. Kvalitet sadržaja i ključnih reči: Sadržaj je uvek kralj! Veoma je važno da vaš blog pruža kvalitetan sadržaj. Proverite da li su ključne reči relevantne za sadržaj vašeg bloga. Važno je da ključne reči i sadržaj budu usklađene, jer to obezbeđuje dobre informacije za pretraživače, tako da na vaš sajt dolaze posetioci koje interesuju teme o kojima pišete i onda nećete gubiti drugi klik od tih posetilaca.
.
3. Interne veze: One su najefikasniji način za smanjenje Bounce Rate bloga. Ako čitaoca veze, koje bude video pri pregledanju članka, motivišu da klikne na njih i nastavi šetnju po vašem blogu, vi ćete dobiti povećanje pregleda vaših članaka i vaš Bounce Rate će se značajno smanjiti. 
Zato, pri pisanju, u samom članku navedite vezu ka nekom vašem drugom članku, koji ima veze sa tom temom. Vezu je najbolje postaviti u završnim rečenicama članka ili neposredno ispod članka.
.
4. Related posts (Povezani postovi): Preporučuje se da se vidžet Povezani postovi doda na kraju svakog članka, jer će onda efekat od tog vidžeta biti najveći. Vidžet može imati različite oblike i izglede i o jednom sam već pisala u članku: "Postovi po sličnosti".


.

5 коментара :

Jaka sifra је рекао...

Trebala si da staviš u naslovu "Bounce Rate", a ne pokazatelj otkaza, zbog pretraživača, jer ne verujem da će neko na google kucati "pokazatelj otkaza".

Snelle је рекао...

Da, u pravu si. Nisam izabrala pravi naslov. Obećavam da ću ubuduće misliti o tome:) Hvala ti.

Unknown је рекао...

Molim te za informaciju: da li postojanje chata na blogu povećava Bounce rate? Iz iskustva bih rekla da povećava.
Takođe da li veštačko podizanje alexa page ranka pomoću sajtova kao što su "easy hit 4u" utiče na njegovo povećanje?
Biću ti jako zahvalna ako me uputiš kako da našem odgovore.

Snelle је рекао...

Za chat ne znam, a za PTC sam ti ostavila poruku ispod one lepe igre svetlosti i senki:)

Unknown је рекао...

Hvala ti mnogo:)

Постави коментар