петак, 19. април 2013.

Стварање «интернет-звезде» за 68 долара


звезда
Сантјаго Свалоу (Santiago Swallow) — визионар, консултант, аутор и мислилац. Сантјаго има 85 хиљада пратилаца на Твитеру и о њему је написан чланак у Википедији. Он је 17 априла 2013 године био „најпознатији“ човек на Интернету, о коме нико није чуо. Али, то и није изненађујуће, јер он, у ствари, не постоји.

Стварање Сантјага Свалоу је однело свега два часа и 68 долара

Јуче је стваралац лика Сантјага Свалоу открио своју аферу. Признао је да је Сантјаго измишљени лик, који је свет угледао 14 априла 2013 године у генератору текста Scrivener (врло користан програм за копирајтере – генерише текстове, називе и имена). Програм је предложио 500 имена: Alonzo Arbuckle, Leon Ling, Phil Portlock, Judson Jackman и тако даље, од којих је он изабрао Сантјаго Свалоу.

Стварање „интернет-звезде“ је почело од стварања налога Gmail – то је једино што је потребно за отварање налога у Твитеру. После тога, аутор је нашао на интернет-аукцији fiverr.com продавца фоловера (пратилаца) и купио 90 хиљада фоловера за 50 долара.


Даље, потрошио је неколико минута на цртање три фотографије за Сантјага у програму Lightroom. Чак је на позадинску слику у Твитеру додао знак „верификованог“ налога ради веће убедљивости.

За подржавање активности у Твитеру, покренуо је програм TweetAdder, који генерише многобројне фразе, прати и врши ретвит других корисника, да би се створио утисак нормалне активности.

На крају, аутор је написао чланак у Википедији о Сантјагу Свалоу. Да би испоштовао захтеве Википедије за објективношћу, подвргао је критици неке Сантјагове „изјаве“. За биографију је искористио туђе биографије, стваралачки их прерадивши. Цео посао је трајао пар сати. На стварање сајта за Сантјага потрошио је 18 долара, па су укупни трошкови били 68$.

Јуче, после откривања афере око те историје, уклоњен је чланак из Википедије и налог на Твитеру. Без обзира на то, ова историја одлично демонстрира колико вреде тзв. „интернет-звезде“ и шта су „професионалци“ за оптимизацију у друштвеним медијима, који предлажу „брзу и квалитетну промоцију“.

Иако су уклонили Сантјага, на Интернету је остало много других ликова, чија популарност није ништа друго до обичан фалсификат.


Превод из habrahabr.ru
.

0 коментара :

Постави коментар