Почетна оптимизација и промоција
O теми почетне оптимизације и промовисања сајта ћу написати у најкраћим цртама, јер нисам стручњак, а и у тим областима се стално нешто мења и претраживачи стално мењају методе индексације и рангирања.
Структура сајта
Најједноставнија анализа ће бити ако се сајт условно подели на три дела: главна страница (home), тематски раздели и подраздели.
Зависно од циља стварања сајта, попуњеност и изглед раздела могу бити различити, али, обично, општа структура сајта одговара том моделу. Сваки део има свој задатак: главна страница – треба посетиоцима да даје представу о томе шта се налази на том сајту, о чему је сајт и како да нађу жељену информацију. Тематски раздели посвећени су различитим темама сајта, а њихови подраздели детаљније описују те теме. Изгледа да је ту све просто, али у пракси су честе тешкоће. Зато, пожељно је да се пре почетка стварања сајта, направи његова што детаљнија шема на папиру.
Ако сајт има неколико страница, онда је најједноставније разместити их у једној фасцикли заједно са главном. Ако сајт има неколико раздела и много страница, боље је у тој фасцикли направити подфасцикле за сваки раздел. Тако неће бити забуне где се налазе неке странице. Такође, треба направити посебну фасциклу за слике на сајту. Треба направити такву структуру, да и после пола године можете сигурно да се оријентишете где се шта налази.
Оптимизација сајта
Као што је већ описано у претходним постовима, метатагове HTML треба искористити за сваку страницу сајта понаособ и то обавезно тагове заглавља (title) и описа (description). Изаберите са странице кључне речи или фразе (једну или две) и обавезно их искористите у заглављу и опису. Такође, неопходно је да се кључне речи неколико пута срећу у основном тексту странице. Треба их у тексту навести неколико пута онако како гласе као кључна реч, и још неколико пута у другим падежима. Још је пожељно, у тексту користити и синониме кључних речи. Исто, треба имати на уму, да су кључне речи које су наглашене на било који начин у тексту (подебљане, искошене,...) или су коришћене у заглављу (Н1...Н6), више привлачне за роботе претраживача и очигледније за посетиоце. При том, имајте на уму да на сајту треба да буде нормалан текст, а не скуп кључних речи у различитим варијантама за претраживаче. Оптимизација не треба да се своди на угуравање кључних речи тамо где је могуће и немогуће.
Промоција сајта
У највећем броју случајева, целокупна промоција се своди на то, да се постави што више веза, који са других сајтова воде на Ваш сајт и да све то за власника сајта буде бесплатно. Има добре истине у томе да од броја веза на сајт зависи „уважавање“ од стране претраживача. Али ипак, ако се на сајту налази информација која никоме није интересантна (или просто копирана с других сајтова), онда тај сајт нема будућност (чак и при огромном броју спољних веза).
Следећи начин привлачења посетилаца на сајт – то је постављање веза и опис сајта (тј. регистрација) у разним сајтовима-каталозима, којих има велики број. Осим повећања броја посетилаца на сајт (које није значајно), регистрација у каталозима доводи до повећања броја спољних веза, које воде на Ваш сајт, и према томе, ка бољем рангирању од стране претраживача, а то онда доводи до повећања броја посетилаца на сајт.
Још један начин који ћу овде поменути – то су остали, слични по теми сајтови, форуми и блогови. С њима се могу разменити везе. Осим већег „уважавања“ од стране претраживача, овај начин даје и циљне посетиоце (оне који су већ заинтересовани за тему сајта), а њихов број може бити најзначајнији, чак значајнији од броја који долази преко претраживача.
Могу се, такође, и купити линкови који воде с других сајтова на Ваш сајт. Цена зависи од рангирања странице на којој ће стајати Ваша купљена веза. Везе се могу куповати директним договором са власником сајта, а постоји и берза линкова. Прако тих берзи, Ви можете продавати и линкове са Вашег сајта.
И ово је у најкраћим цртама све о оптимизацији и промоцији сајта. То су само смерови којима се треба кретати. Ипак, то ће Вам за дуго времена бити довољно. Правите свој сајт, пуните га интересантним и лично вашим садржајем и почните да га промовишете на Интернету.
.
6 коментара :
Да ли је ово превод неког чланка?
Tema je zapoceta mnogo ranije, ali meni je upravo sada interesantna. Da li ima efekta linkovanje na basplatnim oglasnicima prema sajtu na kom se npr. nesto prodaje? Da li link na sajtu ciji je page rank nizi od sajta prema se kome vrsi linkovanje ima svrhe? Da li stavljanje istog teksta uz link na vise sajtova google registruje samo jednom?
Hvala unapred za odgovore.
Ankica
Nije mi ovo jača tema i bolje je da pitaš one koji se baš time bave. Reći ću ti ono što znam (ili mislim da znam:)): ima efekta linkovanje ka besplatnim oglasnicima, link na sajtu sa nižim page rank ima svrhe (mada su oba efekta minimalna), google registruje link na svakom sajtu, bez obzira na tekst, prema najnovijem algoritmu, o kome google zvanično piše u svom blogu - najveći efekat u rangiranju sajtova imaju veze sa društvenim mrežama, tj. koliko je ljudi iz Google+, Facebook,..., podelilo tvoj članak,...
Hvala ti mnogo na odgovoru. I ovo mi je mnogo znacilo.
Da bih prosirila znanja, mozes li da mi preporucis nekog ko se bas tim bavi?
Hvala jos jednom i veliki pozdrav!
Najbolje je da pitaš Sašu Stefanović iz bloga Baguje.com. On zna puno više od mene i može ti on sam pomoći, a i ima čitavu ekipu ljudi, koji pišu za njegov blog, tako da ti može reći ko se od njih bavi baš tom oblašću.
Hvala ti.
Постави коментар