четвртак, 13. октобар 2011.

Optimizacija: Meta-tagovi Description i Keywords

description
O meta tagu title sam već pisla u članku: Naziv članka na kartici i ako do sada niste, pogledajte prvo taj članak, pre nego što počnete da primenjujete uputstvo iz ovog.
.
Svi meta-tagovi se postavljaju na početak, tamo gde i meta tag „title“.
Titile – zaglavlje stranice, 
Description – opis stranice
Keywords – ključne reči na stranici 
.
Tagove Description i Keywords Blogger ne generiše automatski. U suštini, pretraživač Google ih ne ceni mnogo, pa se mogu i izostaviti. Ali... postoje i drugi pretraživači i neki od njih obraćaju određenu pažnju na ove tagove, a u određenim momentima, oni su važni i za Google.
.
Standardno, ovi tagovi izgledaju ovako:
<meta content='vaš opis (2-3 rečenice)' name='description'/>
<meta content='10-20 vaših ključnih reči' name='keywords'/>
.
Međutim, stručnjaci za optimizaciju upozoravaju da ih nije dobro u Blogger samo dodati u takvom obliku i navode argumente: pretraživači ne vole da svi članci budu opisani istim rečima (description) i ne vole da se iste ključne reči odnose na sve članke. Zato, preporučuju da se ti tagovi koriste samo za glavnu stranicu (index).
.
Dodajete ih ovako:
.
1. Idite u Šablon i prvo sačuvajte postojeći šablon. Zatim kliknite na dugme: Izmeni HTML.
.
2. Pronađite u šablonu kod za tag title – nalazi se skoro na samom početku šablona (a, koji ste dodali prema članku „Naziv članka na kartici“):
<b:if cond='data:blog.pageType == "index"'>
<title><data:blog.title/></title>
<b:else/>
<title><data:blog.pageName/> | <data:blog.title/></title>
</b:if>
.
3. Posle njega, zalepite sledeća dva koda:
<b:if cond='data:blog.pageType == "index"'>
<meta content='Opis za glavnu stranicu bloga (tj.opisati o čemu je blog)' name='Description'/>
<b:else/>
<meta
expr:content='data:blog.pageName + "Blog, Internet, Zakoni uspeha"' name='Description'/>
</b:if>

<b:if cond='data:blog.pageType == "index"'>
<meta content='Ključne reči za glavnu stranicu bloga' name='keywords'/>
<b:else/>
<meta expr:content='data:blog.pageName' name='Keywords'/>
</b:if>
.
data:blog.pageName – to je deo koda, koji odgovara za ključne reči članaka. Pošto nisam dodala nikakve ključne reči, jednostavno će dodati naziv članka.
.
4. Sačuvajte promene.
.
Šta dobijate ovakvim dodavanjem? Pogledajte u Google kako se prikazuje vaš blog (upišite neki upit, za koji će se u rezultatima pojaviit vaš blog).
U rezultatima pretraživača, ispod naziva bloga i članka, prikazuje se opis (description). Sada će taj opis odgovarati informaciji koja se nalazi u vašem članku. Pošto informacija odgovara tekstu u članku, pretraživač će vam davati prednost u slučaju kada vaš i neki drugi blog imaju isti rang, a to znači da ćete imati više posetilaca.
.
keywords
.
Kada su u pitanju vaše ključne reči (keywords), važno je da ne preterate. Optimalno je 10 do 20 reči, a to je i optimalni broj oznaka u blogu. Ako budete preterali, pretraživači vas mogu smatrati spamerom i kazniti vas. Takođe, potrudite se da se te reči nalaze na vašoj glavnoj stranici. Ključne reči nabrajate i odvajate ih zarezima.
.

2 коментара :

Анониман је рекао...

Jel moze pomoc ? Nece da mi sacuva html.

Snelle је рекао...

A šta piše - zbog čega?

Постави коментар