петак, 2. август 2013.

Evernote: систем коришћења на основу GTD – део3

Evernote
У претходна два поста (Evernote...- део1 и Evernote:...- део2) сам описала начине да се зелини слон Evernote квалитетно храни и један од могућих модела коришћења Evernote на основу GTD, а овде ће бити речи о неким детаљима за лакшу интеграцију и примену модела.

Начин приказа

У Evernote су доступна три начина приказа бележака: Листа, Исечак и Сличица:


Evernote

У приказу Листа, види се одмах неколико важних параметара бележака: назив, ознака и датум креирања:


Evernote

Можете додати и друге  параметре, ако кликнете десни клик на траку са параметрима (назив, ознака, датум...) и штиклирате у падајућем менију жељене опције:


Evernote

Редослед параметара можете подесити према својој жељи (једноставно их превлачите по траци на жељено место), а можете и проширивати/сужавати простор за приказ одређеног параметра, тако што ћете развлачити правоугаоник са његовим називом:


Evernote

Необрађене белешке

За приказ необрађених бележака, односно бележака којима још нисте доделили ознаке, користите упит облика: notebook:name -tag:* (погледајте пост: Evernote: оператори за претрагу). Тај упит можете сачувати помоћу функције чувања упита и назвати га неким именом. 

Необрађене белешке се користе у GTD систему. Сваки од  GTD има неку своју подразумевану фасциклу, а тако је и у систему TSW. У њему је подразумевана фасцикла „Inbox“ (Примљене). У њу доспевају све белешке из бележнице „Задаци“ у Evernote, којима није задата ниједна ознака „.Када“.

Такве белешке је лако пронаћи помоћу сачуване претраге. За систем TSW, сачувана претрага треба да има структуру ознаке „.Када“. У овом примеру, у линију за претрагу треба да копирате структуру испод и да тај упит, ту претрагу сачувате:

notebook:Задаци -tag:!Свакодневно -tag:1-Данас -tag:“2-Ове недеље” -tag:“Овог месеца” -tag:4-Касније -tag:5-Једном -tag:6-Oчекивање

Обратите пажњу: ако се назив ознаке састоји од више речи, треба га ставити у наводнике.

Сачувајте претрагу назвавши је “ Inbox” (или Пријем). (Како се чува претрага погледајте у чланку: Evernote: претрага, Web Clipper, дељење). Убудуће ће бити довољно да кликнете на назив те сачуване претраге (при изабраној бележници „Задаци“), да бисте добили списак свих нових бележака без ознака „.Када“:


Evernote

Или, ако вам је списак бележака у режиму Листа, кликните на параметар Ознаке и на првим местима у списку ће се приказати белешке без ознака:


Evernote

Обједињавање

Ово је још једна корисна функција у Evernote. Можете да изаберете неколико бележака (нпр. у режиму Листа) и да их обједините:


Evernote

То вам може затребати када имате више бележака са истом темом, или кад имате више писама од исте особе...

! Свакодневно 
Ова ознака је намењена стварању нових навика. Почните свој дан провером те ознаке и видећете колико лакше ћете изградити нове навике.

6-Очекивање
Ако је задатак био делегиран или ако се очекује неки спољашњи догађај, пре него што задатак може бити настављен, онда белешке из тог задатка добијају ознаку „6-Очекивање“. То су задаци које сте сигурно решили да урадите, али из неког разлога не можете да их урадите одмах. Важно је да редовно прегледате ту ознаку, да бисте пратили могућност рада на њима.

Рад и преглед

1) Белешке обрађујте ујутру или увече (додељујте им ознаке).

2) Ујутру је најбоље да прво погледате свој списак "! Свакодневно", а затим да пређете на „1-Данас“...

3) Једном дневно трба да прегледате списак «2-Ове недеље» и изаберете послове, које ћете да урадите данас.

4) Једном недељно треба да извршите недељни преглед. У том прегледу је важно да:

  • прегледате списак свих својих пројеката и потврдите њихов статус (активан, неактиван)
  • проверите да ли је свим белешкама задата минимум ознака времена (помоћу сачуване претраге «Inbox»)
  • прегледате све ознаке „.Када“ и за сваку поставите питање да ли је добро одређено време...

Други начини

Осим ове методе, коју предлаже TSW, постоје и нешто другачији модели организовања. Мени лично се допао модел у коме:

1) постоји само једна бележница и то је бележница „Пријем“ (Inbox)
2) и постоје четири главне ознаке:
Пројекти“ – ову ознаку добијају све ставке, које захтевају ваше активно дејство
Једном/можда“ – ознака, коју добија све оно што желите да урадите, али нисте још сигурни да ли је то уопште потребно, па ћете то прегледати у будућности и можда урадити
Приручник“ – ознака коју носе информације које од вас не захтевају никакву акцију, а служе као помоћна информација за ваше пројекте
Очекивање“ – оно што сте сигурно решили да урадите, али из неког разлога не можете да урадите одмах, већ је потребно да се стекну неки услови.

Све личне и пословне белешке су организоване у оквиру ове 4 ознаке, што систем чини једноставним, прегледним и лаким за сналажење.

Evernote је „чист лист“ и сами морате направити свој систем. Увек можете почети од неког система, који неко већ користи, али током времена, морате га прилагођавати својим потребама и једино тако ћете имати систем, који сасвим одговара баш вама. Оно што је написано у 10-12 постова у овом блогу, сасвим је довољнo да направите прву верзију свог система, а даље је морате усавршавати сами.

Ми смо као појединци, и друштво у целини, прилично слабо организовани и због тога многе ствари не успевамо да урадимо или нам за њих треба много времена. То се може променити бољом организацијом, а да бисмо до ње дошли, морамо почети од самих себе. Evernote је прави алат за такав посао.

Организовање самог себе није једноставан посао, нити је то посао који се може једном одрадити и са њим завршити. То је процес који траје. Неће вам успети од прве и немојте мислити да сте ви глупи а неки други паметни... Више пута ћете имати потребу да реорганизујете све што сте већ направили и да кренете из почетка. Имајте стрпљења, покушајте више пута, дајте себи шансу и кроз неко време ћете приметити како вам ствари много лакше полазе за руком, како вам се отварају нека нова врата...

Желим вам успешан пут у креирању свог личног система организације и надам се да ће вам чланци из овог блога, на том путу, бити корисни.
.

0 коментара :

Постави коментар